Vad ett lexikon inte kan berätta

Hej!

Hade en superbra statistik igår, fast nu idag hade den sjunkit lite. Konstigt? Nej, inte alls.

Har dansat hela dagen. Iallafall kollat på dans, men också varit med.
Har fått rollerna för årets tävlings/uppvisningsprogram, jag blev tvilling med Katti! Perfekt, fast det är lite svårare att dansa när man är ihopbundna.
Johanna blev Alice, mycket bra.
Kom även några nya, dom yngre som får börja vara med nu.

Fick en liten "tankeställare" när vi satt och åt middag. Förresten, det var bara jag som åt, renkött. Dom andra hade ätit klart för jag satt och petade i maten och tog bort allt som såg det minsta lilla annorlunda ut.
Jag började att tänka på en get, riktigt rolig tanke faktiskt ;-) Tänkte berätta om det för pappa, alltså om man tänker att man kommer ut från tillexempel sitt hus, och får se en get stå och glo rakt framför en, hur man skulle reagera.
Fast såklart hann jag inte berätta klart eftersom att jag redan skrattade för mycket. (Som vanligt när man har världens roligaste sak att säga)
Efter ett tag säger far min; "Människorna i någon fattig by på andra sidan jorden hade grinat om dom såg dig.. Dom hade tamejfan grinat."
Jag kollade upp och undrade såklart varför.
Efter ett tag förstod jag, där satt jag ju.. Petade bort allt, allt som var mat, som man skulle äta. För att bli mätt och kunna växa ordentligt. Jag klagade på att köttblodet var där, och för att potatissalladen var lite småkonstig.
"Hade man gett någon av dom detdär lilla, så hade dom tackat miljontals gånger."
Den första meningen, den satte sig på hjärnan. Den berörde mig ordentligt, jag har aldrig tänkt så noga på saken förut, vetat om det har jag självklart gjort. Gissa vad jag gjorde? Jag åt upp allt förutom senorna.
Jaja, nog om det. Inte så intressant va? Dom har det inte bra, vissa människor.
Det är synd, så otroligt synd.


Postat av: lilli
de stog att de inte var så idag eller om de var igår på aftonbladet, så alla har dom tecken man alltid haft och kommer alltid ha:D

En kommentar har nog aldrig värmt så mycket som denna, haha.
DET BETYDDER ATT JAG ÄR FISK VAAAA?!?!
Läste det någon annanstans också, och vissa säger att hela grejen är falsk.
Men jag kommer ändå att vara en fisk, alltid! :D


Laddade upp ett filmklipp, men det verkar vara något fel för det försvinner hela tiden. Ni får det senare!




fingers.


PUSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0