ABISKO

Nu blir det bilder i massor! Hade med mig lillkameran så dom är väl inte världsbäst men somsagt, -duger i krig.
Linkans finfina replik.
Bara för att avbryta bildgrejen med en liten historia.. Påvägen tillbaka så mötte jag, Elin och Lilli två Ryssar vid meditationsplatsen. Såklart så frågade dom oss (på engelska) vad det som stod på stenen betydde.
Och det är ju något ordspråk, om jag inte är helt ute och cyklar. Så jag skulle försöka förklara för dom vad som menades och det gick ju inte sådär jättebra.. he-he.
Ungefär såhär sa jag; "The... (tänka) longest, or maybe tallest.. No, The longest journey is the journey inåt (trodde jag verkligen att dom förstod?!)"
Dom typ; "inåt?" Jag stod som ett fån och sa "in"
Tillslut förstod dom, som tur var. ;)

såg hur många döda (och levande för den delen) fjälllämmlar här och där.

men jäklar vad ful tumme jag har när jag visar tummeupp!!

lägg märke till renen däruppe!

Man ser inte bra alls på bilderna. Men det var verkligen obeskrivligt vackert!
Ni ser glasiärsjön? Den var huuuur spegelblank och så otroligt fin, gick inte att få på bild. Ingenting bev bra när man fota.

(olivias bild) Det var bara detdär härliga gänget som orkade ända upp på toppen! Lite stolt är man, hihi.

Olivias bild!


Olivias bild!

15 toppar bakom dendär toppen besteg vi. Man såg dendär, när vi kom upp så var det plötsligt en till, och efter det en till, och en till och en till. Huuur många som helst!

haha, skar mig på kniven.
Duvet Paper cut with a paper gun with a knife Lollo!

Om ni någongång besöker Abiskobergen på någon plats bakom ett dass och ser det som står på trädet så kan ni ju tänka på mig och Lovisa. Det var vi hon som gjorde mästervärket, fast jag hjälpte ju till på ett hörn..
Stod och fotade mitt skärsår, så tönt är jag. 


Sådääär, äntligen!
Har massa fler bilder från när vi promenixade ner till tågstationen och en hel del att berätta.
Men dom bilderna är i mobilen så dom kommer någon annan gång.
Den där resan hade jag helt klart kunnat göra om!!
Var sagolikt att stå där uppe på toppen med alla underbara vänner.
Under dom där dagarna så kom vi alla mycket närmare varandra, ni är gode bra ni.

Kommentarer
Postat av: astridkliing

sjukt fina bilder:)



och en sjuktsötlinus (a)

2011-09-01 @ 21:55:39
URL: http://pearonsoda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0