långtext

Hej

Såg just att statistiken igår var helt great!
FÖrlåt för så dålig uppdatering, kan bli den den närmaste tiden också..
Igårkväll så satt jag och skrev ett långt inlägg, hade även tänkt ladda upp några bilder.
Efter ett tag när min mage blev lite hungrig så gick jag ner och åt lite kvällsfika. När jag kom upp igen så hade min skrivbordsbild/bakgrunds bild ändrats. Den var helsvart och med stora röda bokstäver, det stod typ på engelska "Warning!" och massa annan text om typ virus och spyware och sådant.
På några minuter hade det rullat in 38 virus och skit på datorn. Den stora laptopen, så den är helt kraschad.
ALLA MINA BILDER OCH ALLTING, R.I.P min älsklingsvän.♥ Det var gode tur att jag har bilderna på den s-e-g-a stationära också! Fast inte dom fina webkamera bilderna, men får ta och spara dom jag laddat upp här på bloggen och andra ställen. Jag fick lite panik, det såg ju ut som att datorn skulle sprängas och det gick inte att klicka någonstans och jag visste inte vad jag skulle göra. ;-)
Snart är det väl bara segdatorn kvar, för minilaptopen lär inte heller ha så långt liv.
Fast grafikkortet är lite dött på den storasega, så vi måste köpa en ny dator snart. Så länge lillen lever så äre ju lungt.

Bilder från denna grymma helg kommer någon dag, även några mobilbilder från klinten.
Detta ska vi absolut göra om! Vi har både skrattat och gråtit. Där ett tag var det helt hopplöst, för mig, Julle och Linnea. Vi åkte lite vilse i skogen bland alla träd långt till vänster om Olles rännor. Julias stav gick av och den fick vi överge, vi flög in i träd, fastnade, var tvungen att gå och bära på stavar och skidor, ramlade och massa andra jobbiga saker. Kändes som att vi aldrig skulle komma tillbaka, och alla var dessutom bajsnödiga och det gjorde ju inte saken bättre. Inte heller att liftarna snart skulle stänga och det höll på att bli mörkt. Panik hade alla. När jag flög och höll på att ramla över ett litet stup och inte kunde komma därifrån var apläskigt. Samma när Julia flög och var tvungen att ta tag i träd för att inte ramla, och när hon halkade ner med foten och fastnade.
Jaja, förutom det så var det en mycket rolig slalomdag.
Skräckisen vi såg på kvällen hette "The children" och var grymt läskig. Så många ryck, tur att jag hade en Linnea bredvid mig att klamra mig fast vid.
Ni är bäst kwinnor!


Några mobilbilder som jag lånade från Julles och Ansas facebook, hoppas det var okej!



Min plätta är den mittersta..

Det blir bildbomb om någondag med massa bilder från kameran. Kanske idag om jag orkar.
Vetni vad pappa just sa?! Att det kanske går att fixa datorn, vifårhoppas!


PUSSS

Kommentarer
Postat av: matilda

jag har också fått sådär på min dator! Det är inget riktigt virus, utan ett virus som lurar dig att du fått virus, typ. Min bror lyckades av-installera det på något sett, vet inte hur han gjorde...

2011-02-13 @ 20:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0