Dag 3 - Fobier

Klaustrofobi.
Jag är så sjukt rädd för instängdhet, och att vara fastlåst och inte kunna ta mig ifrån ett utrymme när jag själv känner för det.  Det här har jag berättat så himla många gånger.
Men jag undviker hissar, toaletter (utan fönster, båstoalett går bra), att låsa dörrar och en hel del annat.
Att åka karusell klarar jag nästan heller inte av, dom flesta är rädd när man t.ex åker stardancer, att grejen man sitter i ska lossna. Jag är livrädd för att den ska fastna så att jag inte kan stiga av när åkturen slutat.
Det jag heller inte gillar med karuseller är att man inte kan kliva av närsomhelst.
Jag tvingar alltid mig själv att sätta mig i den förbannade karusellstolen, för att jag vet att det är kul, himla roligt är det. Hoppas att det finns nån som förstår känslan, paniken, det är rätt svårt att förklara.
Men hörrni, jag tror att jag sakta börjar komma ifrån rädslan. Hur skönt som helst!!
Långt ifrån helt borta är den. Men jag lovar, den dagen då jag ställer mig i en hiss igen kommer jag att fira stort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0