2011 i miniatyrbilder och text

Från Januari till december! Förlåt himla mycket för den dåliga uppdateringen, ska försöka komma igång igen. Men behöver något nytt nu när det är nytt år och sådär. Ny header + design ska fixas.
Gott nytt år hörrni!! Mitt nyår var verkligen suuuper, mer om det senare.
Ni lär ju märka vilka bilder som är fotade med mobilen.

Failade ganska totalt med bilderna så vissa går inte att förstora. klantis



2011 har varit ett fantastiskt år måste jag bara säga!
Under vintern och våren i början av året så var jag mycket med kompisar, speciellt Vanessa. Har inte så himla många bilder ifrån Januari/Februari, men det var två riktigt bra Månader iallafall. Åkte slalom samt lite längdskidor, och dansade en hel del.

I början på Mars hamnade pappa, jag, Sara och Vanessa + Mats, Malin och Hanna mitt i en snöstorm uppe i Björkliden. Vi hade ändå en kulig sportlovsvecka i fjällen, spenderade även min födelsedag därborta, dvs 2 Mars.
Resten av den månaden bestod av skola, kompisar och slalomåkning. Längdskidåkningen hade jag nästan helt lagt av med.

I April och Maj började massa saker förändras men dom två månaderna var lika roliga för det!
Tråkigare saker hände lite då och då men det var inget jag tog stor skada utav.
Vi var till kåbdalis med skolan. Jag var ofta med Vanessa, Linus, William och några andra lads.
Påsklovet är något jag kommer minnas länge. -Jag och Emelie dansade förfullt en hel kväll till Hoven Drovens störtsköna låtar, jag var ute kväll efter kväll med ett gäng brudar från klassen, Vanessa hängde med till Finland två nätter, och vi gick också ut på godisjakt som påskkärringar. Hann även med att köpa hur många Frödinge kladdisar som helst.
Jag och Lollo sov en halv natt ute på Lukas balkong och hade världens roligaste dagar med Lukas, Isak, Pb och Erik.
Jag och Emelie cyklade in till Boden flera gånger och lärde då känna Rickard och lite annat folk.
Lovisa och jag kom närmare varandra och började umgås mer och mer.
Min nya favoritplats var berget här i Sävast med dom två masterna, där även Rickard fick sina klättrarkunskaper ifrån. Remember, Emelie? ha-ha
Jag var även tokkär i en gulli grabb, vi smsade och snackade i telefon hela nätterna där ett tag.
Mer än så blev det aldrig för att vi båda lyckades kklanta till det ganska rejält.

Under sommarmånanderna hann jag med en himla massa saker!
Spenderade många sena kvällar och nätter tillsammans med Linus, Emelie, Daniel och Tim.
Cykelturer mitt i natten, alderhäng, fotbollsträningar, en halv tältning på gruvberget för min del, husvagnscamping, Sikfors med Lollo, Luleå kalaset, Psg, grillkvällar, bad, hägnan med Katti, midsommar i longlake, sommarfest på Hertsön, chill i Linus husvagn och sjukligt mycket mer.
I slutet av Juni så tappade jag min käraste mobil i ån efter en dag på stan.
Bästisvännis Lukas kom cyklandes precis då, och han gjorde värsta räddningsinsatsen medans jag, Emelie och Linus bara stod och kollade på. Vi ringde Lollo och bad henne komma med cyklop.
Att jag tappade mobilen ledde iallafall litegrann till att jag lärde känna Liddan bätte, för Emelie mötte upp honom på cykel så han och Tim försökte också rädda telefonen genom att leka kung fu i vattnet.
Daniel kom också till träbron och Linnea och Sara var med på ett hörn.
Får inte glömma att nämna tältningen tillsammans med Emelie, Liddan, Danne och Linus. Förjävla roligt vi hade den natten, oförglömligt!
Jag och Anna-Sara var rätt mycket med Rickard både i Sävast och i stan. Vi började få väldigt bra kontakt med varandra. Jag och Rickardo alltså.
Jag klättrade även i fort med honom, Mattias och Oliver, coooolt.
Lovisa och Josef har också försökt skicka ut mig på en livboj i en sjö i samband med en väldigt superrolig grillkväll med Hugo, Joona, Hampus, Nils och några andra. Den kvällen avslutades med marsmallowskrig.
Sommaren var helt grym. Lärde känna jättemånga nya människor.

När skolan började igen så åkte jag direkt iväg till abisko med världens bästa åttor. Vi hade verkligen skitkul därborta, tror att det blev roligare än vad alla hade förväntat sig.
Höjdpunkten i September var när jag drog iväg med Vanessas familj till Kreta, saknar något enormt mycket.
Efter resan så slutade jag och W att umgås helt och hållet. Det hade inte hänt något, det bara blev så.
Men ändå så visste vi båda att vi hade varandra hela tiden. Det ska liksom vara vi!
Början av Oktober var jag i Linköping med dansgruppen.

Höstlovet var helt awesome! Började att spendera en natt hos min kusin och vi snackade skype med 875 människor hela natten, lärde känna massa skåningar och annat folk.
Sen for jag och Emelie upp till Gunnarsbyn med Linus och sov hos Johannes med Johan och Tim. Mucho najs.
Resten av lovet spenderades mestadels tillsammans med Lovisa, Lukas, Isak och Pb, vi sov några nätter hos Lollo som hade huset för sig själv. Var också på basement, inte det roligaste. Men trevligt folk.

I November så hade jag lyckorus hela tiden.
Jag var mycket med Johannes. Hann även hitta på en massa kul med Emelie och Linus.
Längtade efter snön som aldrig ville komma.
Hade fullt upp i skolan och sköt upp allt till sista stund vilket jag ska försöka ändra på nu efter lovet.
Var också på konfaläger och träffade många nya people, grymt roligt.

December då.. Jag och Vanessa började vara med varandra igen, braigt! Slutet av månaden var toppen.
Men det fanns dagar då livet sög, helt ärligt.
En människa fick mig att gå emot mig själv. Han gjorde det nog inte med mening. Men det han sa vissa gånger var för mycket.
Tänk att en annan människa kan påverka någon så hårt bara genom att lämna? Det gör ont i hela kroppen, det gör ont att andas. Allt gör ont. Allt gjorde ont som fan.
För att detta inte ska bli något deppinlägg så avslutar jag där.
Jul och nyår var great.

Förlåt för världens tjorvigaste inlägg, lite smått kaos, men jag är tröttis nu, godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0